*sliter mitt hår*

Läkemedelsräkning blir min död !!

Någon som är sugen på en uppgift ??

Behandling av patient med hjärtsvikt. Infusion Dopacard 50 mg. Blandas med infusionslösning Glukos 50 mg/ ml till en koncentration av 1 mg/ ml. Tillgängligt preparat är infusionsvätska Dopacard 10 mg/ml.
Doseras med 1 mikrogram/kg/min. Patienten vägen 80 kg.

a. Hur iordningsställs infusionen. Hur många ml infusionsvätska och hur många ml glukos ?

b. Hur lång tid tar infusionen ? Ange i timmar och minuter !!

Nu skiter jag i den uppgiften. Ska ta tag i den sen när hjärnan lagt sig lite...
Jag stirrar mig blind och kan inte ens plocka ut koncentration och verksamsubstans ...

Problemet med denna tentan är att tiden kommer att ta slut !!!
Jag funderar fram och tillbaka för mycket innan jag får rätt på det :-S

Kommentarer
Postat av: Anonym

va? fattar inte ett dugg.. kan ju ta med den till min mattelärare om du vill..:P men den var väldans konstig och jag kan ju inget om massa läkemedel hah :P

2007-03-19 @ 18:33:36
Postat av: Petriiis

va? fattar inte ett dugg.. kan ju ta med den till min mattelärare om du vill..:P men den var väldans konstig och jag kan ju inget om massa läkemedel hah :P

2007-03-19 @ 18:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback