Svär över pellets ..

I mitt hus eldar jag med pellats.
Pellets påsar levereras i påsar a´ 16 kg på en pall. ( Totalt drygt 800 kg på varje pall )
Vilket man sen själv får bära ner i källaren eller var man nu vill ha det.

I morse fick jag  tre pallar leverarade hem.
Det började med att jag tappade taget om en påse som jag drog i och slog en sån mölla ute på asfalten.

Tanke 1; Nu slår jag ihjäl mig ...
Tanke 2; Hoppas ingen såg mig :-S
Tanke 3: AJ AJ SOM F*N !!!

Slängde i sex påsar på skottkärran för att inse att detta verkligen var lite i överkant.. Skottkärran välter och alla påsar trillar av ...

Tänker igen; Hoppas ingen såg mig IGEN !

Fyra påsar gick ganska bra att ta per gång.
Jag brukar bära in andra källaringången men eftersom det ligger en massa ris och grenar där gick det ju inte att komma in så långt med trucken så det fick bli en annan lösning.

Kommentarer
Postat av: -Nena-

Usch vilket slitgöra.



Hoppas verkligen inte att du gjorde dig illa när du föll.

Känner igen tankebanorna...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback