Nostalgi .. Recept på en lyckad kväll ..

Två versioner av samma kväll. Skrivs och jämnförs och skrattas åt så tårarna rinner ...

Klapprande skor genom Eslöv mot stationen !
Blir omkörda av två yngre invandrarkillar på mopeder som plötsligt bromsar in och börjar sjunga högt "Flickorna på Tv2"

Vi kommer knappt längre än till stationen i Malmö, minns att vi tar oss till en busstation där Sandra får för sig att ringa F för att se om det är någon fest på gång. Det var det naturligtvis och vi blev hämtade av två söta pojkar som skulle lotsa vägen först till någons lägenhet, sen till en fullsatt kareokebar där alla verkade känna alla.
Tunnan vrålade ut till Kung i baren men jag kan inte minnas om vi själva sjöng något !?
Minns dock att F försvann och råkade i luven på någon + att han trillade över ett väldigt lågt staket och slog halvt ihjäl sig !!
Kanske var det anledningen att vi åkte därifrån ? För att rädda skinnet på honom... Kan inte heller minnas exakt hur vi kom därifrån ?! Kanske gick vi kanske tog vi taxi ?!

I vilket fall hamnade vi i en lägenhet på femte våningen. Sandra påstod att det dracks grogg ur en vas men jag minns inte ens att jag var i tvrummet. Jag låg i bultens lillebror, eller var det systers säng och pratade livsmysterier med J hela natten.
Bulten kom in vid ett par tillfällen och störde, hörde en jäkla smäll från rummet intill.... Vilket senare skulle visa sig var Sandra som stod på huvudet när hon gick ur en säng ...
Minns också att J plötsligt blev illamående och kräktes ut genom fönstret. Vi tillbringande nog en hel timme sen med att leta upp ett tuggummi åt honom och hans olustiga mun.

Jag har ingen aning om vad någon annan gjorde den kvällen, själv bara fanns jag i den där sängen och kände mig som den vackraste prinsessa .... ( huuu nu låter det som vi gjorde annat än diskuterade livet, det är upp till var och en att tolka )

Plötsligt fick Sandra & F något mindre spel på varandra och skulle åka bägge två ... Jag fick snällt följa med min smått förvirrade och blåslagna vännina och övergav min lugnande själ. Då var jag INTE glad på henne !!!

Och jag hade nog gjort bättre nytta vid sidan av J för dagen efter hade dom rakat av honom allt hans hår !!!!!! *chock*

Fortfarande tycker jag det är otroligt kul med i alla fall tre saker;
1. F & staketet
2. Sandra trillar och får det största blåmärke världen skådat, på ett sovrumsgolv !!!
3. Hela kvällen ligger vi vägg i vägg i varsin säng och försöker reda upp livets dilemman ... *knack knack*

Kommentarer
Postat av: sandra

jag är nog den enda människan på hela jorden som snubblar på ett plant golv :p

2009-01-11 @ 11:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback