Sportlov !

Min sjuåring var superglad att han skulle ha sportlov, ända tills han kom på att han faktiskt skulle vara på fritids.
Fy vilken hemsk mamma jag var då !!
ALLA andra fick ledigt och semester utom han !!

Ja lite kändes det allt i mammahjärtat. Men JAG trivs bäst när jag får gå till jobbet och jag tror iallafall att han trivs bra på fritids också.
När vi väl kom fram så sprang han iallafall iväg med några kompisar utan protester ändå.

Det finns fler som tyckte jag var en hemsk mamma när jag bara tog ut tre veckors semester i sommar. Tydligen har ALLA barn rätt att vara ledigt från förskola/ fritids MINST fyra veckor på rad.
Jaha ? Varsågod att vara lediga men mamma ska jobba ?
Hur gör egenföretagare ? Hur gör studenter som behöver sommarjobba ?

Nä Sverige jag ska ha tre veckors semester i sommar så nu vet ni det ! Tyck vad ni vill !!

Kommentarer
Postat av: Budda

Med 52 sparade dagar skall jag första gången (du vet hur gammal jag är) ha (eller jag har ansökt om) 4 veckors ledighet. Första ggn. Jag har jobbat på sommarloven när jag pluggat, även när jag varit mamma och pluggat. Jag har behövt pengarna (och erfarenheten och sen har jag tyckt det varit kul). :)



En del barn mår bättre av rutiner och har det bättre på fritids än hemma. Håller du med du som arbetar inom det?



Ps. Åkte citytunneln i dag - igen. Fint rullstolsanpassat. Jag blev glad. :) Ds.



Kram.Tina

2011-02-21 @ 18:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback