Banana-rama ...

Vid värsta stress-ångest-attackerna som ger sig till känna med hyperaktivitet och extremt illamående har jag kurerat mig själv genom att äta banan ( !! ) En fix idé har jag tänkt men så länge det hjälper så verkar det vara ett ofarligt och gynnsamt läkemedel utan nänmvärda biverkningar :-) + att chiquita-företaget säkert är mig grymt tacksam.

I vilket fall, av en slump läste jag igår i en hälsotidning att man uppmanades ge barn en banan strax före sänggående. Då bananer hade en förmåga att stimulera kroppens frisättning av Serotonin !
Barnen blev då lugnare och sov bättre !!

Jag visste att det var något ................

Tror nu inte att jag mår dåligt alltid när jag äter bananer, det är faktiskt den bästa frukten som finns för att snabbt stilla hunger också :-D

Kommentarer
Postat av: -Nena-

Det där kanske man ska testa. Banan alltså. Är visserligen inte så jätteglad för det men men man kan ju bita ihop och svälja bara ;)

Postat av: Sandra

sen är ju banan en otroligt fet frukt oxå. därför rekomenderas det att man bara ska äta ca 1-2 om dagen. Annars kan man bli bananfet.
Fred & Kärlek

2007-06-27 @ 20:15:30
URL: http://biggan.blogg.se
Postat av: Tussegumman

Jag har också hört att det finns serotonin i banan och man blir lugnare av att äta denna/Tussegumman

2007-06-29 @ 14:01:47
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se
Postat av: Tussegumman

Jag har också hört att bananer innehåller serotonin och att det ger lugnande inverkan./Tussegumman

2007-06-29 @ 14:03:46
URL: http://tussegumman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback