Nisse från manpower..

eller i alla fall Nisse från Telia har varit här hela förmiddagen för att försöka lista ut felkopplingar med hela telesystemet i detta huset.
Jag har bara kunnat ha telefon i ett jack i huset, så fort jag kopplat i något annat har det brutits. När telefonen ringt har tv´n försvunnit.

Nu är det i alla fall färdig kopplat från hans sida. Det dumma är att första jacket som man tydligen måste sätta modemet i numera finns i sovrummet. Detta innebär att det nu är min tur att koppla om hela systemet.
Jag får också flytta in datorn och sånt för att denna ska kunna kopplas till modemet. Mn trådlösa router har nämligen bestämmt sig för att inte skicka ut IP-adresser till någon dator jag äger !! ( skulle någon annan komma hit med sin bärbara dator så är det inga problem .... Hur irriterande kan detta vara ?? )

Så nu kavlar jag upp ärmarna redo att flytta en spegelbuffé ( bara namnet säger hur tung denna antika pjäs är ... )
Koppla loss sladdar, flytta databord med div olika tekniska prylar på, när jag ändå flyttar på allt ska jag naturligtvis också passa på att dammsuga och tvätta golv.

TEKNIKEN HATAR MIG !! Allt tekniskt jag rör strejkar ...
"Du kan glömma dina ensamma stunder, du kan lite på teknikens under"
Jo ensamma stunderna fylls så klart av tekniker som valsar fram och tillbaka ...
Sen minns jag ju aldrig hur jag gjorde förra gången heller... Varje gång jag blåst datorn har jag glömt installera nätverkskortet tex, nu står det med stora bokstäver utanpå Windows skivan OBS " NÄTVERKSKORTET !!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kanske lättare att hitta en kunnig IT-tekniker istället för att möblera om ??? ;-)



/Magnus

2008-10-08 @ 16:00:16
Postat av: -Nena-

Uj vilket jobb det blev för dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback