Curla sina barn ..

Jag följer fler av mammorna i "familjen annorlunda" på deras bloggar.
Idag läste jag detta inlägget
http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/2010/12/02/kul-att-hora/
ang att curla sina barn ..

Då måste jag göra ett erkännande !!
Jag packar barnens väskor, jag tar fram rena kläder, hämtar välling & frukost, bär in detta till TV´n där dom sitter för att morna sig... Jag KLÄR på två av barnen ofta framför tv´n.
( Therese packar förståss sin skolväska själv nu, hon är ju ändå 15. Men det hände att jag städar upp på hennes rum, mest för att kunna komma åt med dammsugaren ordentligt )
Jag plockar smutstvätt efter ALLA barnen inkl sambon varje dag. Jag har strängt förbjudit någon annan att sköta tvätten.
Jag blir galen om inte allt är vikt som det ska, eller inte ligger på rätt hylla i garderoben ! Hur många gånger har jag inte fått tag i en t-shirt på hyllan för långärmat ?! Så irriterande !

Jag är en curlande kontrollfreak thats it !!


Kommentarer
Postat av: -Nena-

Här hemma är det jag som sköter tvätten men jag vill ha ut den i tvättkorgen... fast det händer sällan och jag är där och plockar efter dem.

Ingen annan får tvätta även om jag ibland "hotar" med att de minsann ska få tvätta sin egen tvätt.

Jag packar inte väskan men jag påminner om gympapåsar och annat.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback