*Jobbflummar*

Visst är det skönt att ha ett jobb & visst är jag glad att slippa bidrag o A-kassa ..
Men när jag läser bloggar & inlägg av folk som är arbetslösa kan jag ibland bli lite sotis.. Hur knäppt det än låter !

"lämnat barnen på dagis och fortsätter hem till Maria på en morgonfika"

eller

"Barnen har gått till skolan och jag ska ta itu med städningen"

eller

"familjen går iväg till Öppna förskolan och fikar med de andra mammorna"

Ahhhh man borde få vara arbetslös ett par veckor / år i alla fall ! Så man hinner umgås med sina vänner mer än en gång per månad ... Eller slippa vänta tre veckor på klipptid för att ALLA vill ha kvällstiderna !
( Och jag jobbar inte ens heltid utan "bara" 75 % )

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med dig fullt ut - även om jag inte har barn, men man skulle fått "känna på" hur det var att ha den tiden!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback