Jag (!!) ringde 1177 ...

Dvs sjukvårdsrådgivningen ... trots att jag är lite anti detta fenomen.
Vårdcentralen brukar dock vara duktiga på att fråga "Har du pratat med sjukvårdsrådgivningen ??"

Var hemma från jobb första veckan i Februari med hög feber. Sen dess har jag inte blivit frisk.
Svullen i näsan, rosslar och hostar slem, snoret är äckligt gul-grönt :s
Nu har jag även ont i halsen...

Damen i andra sidan luren sa; Det är bra att det rosslar, då flyttar sig slemmet. Att snoret är grönt är bra ( !?!)Det är bevis på att kroppen bekämpar sjukdomen. ( jag är alldeles säker på att jag fått lära att grönt betyder infekterat... )
och sen säger damen "Vad skulle ni människor gjort om inte antibiotika fanns ?"

Det var ju också en kul kommentar. Jag knapprade in mitt personnummer och antar att hon hade tillgång till journaler ?! Hon borde sett ( eller frågat ) att jag INTE tar antibiotika flera gånger / år .. Inte heller varje år eller vartannat. Faktum är att jag inte minns sist jag tog penicillin !!

Iallafall fick jag rådet att ta en lång promenad i det fina vädret ... Vilket vi gjorde, det ända som hände är att lite feber-light tillkom .. Känner mig inte ett dugg bättre ( promenaden hade vi iofs tagit i vilket fall.... )

Antar att jag får snora, hosta & känna mig halvdassig ett par månader till ? Fram till Juli si så där ?

Kommentarer
Postat av: Budda

Till semestern menar hon? sucka

2011-03-16 @ 23:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback